piątek, 10 czerwca 2022

Test słuchawek tłumiących - JBL 600BT ANC




 Dzień dobry

Jestem użytkownikiem słuchawek JBL 600BT ANC już czwarty rok. Myślę, że jest to czas po którym mogę udzielić stosunkowo obiketywnej opinie na temat w/w produktu.

Powód zakupu słuchawek był dla mnie oczywisty. Lubie po prostu słuchać muzyki. O technologii ANC (active noise cancelling) specjalnie nie słyszałem - a jak juz słyszałem i poszukałem ofert z takimi produktami, to ceny były zwalające z nóg - czyli zupełnie poza mim budżetem.

I tak naprawdę zakup tych konkretnych słuchaek JBL był wyborem ekonomicznym. Zakupiłem je z sklepie Media Expert tylko dlatego, że była dość wyjątkowa promocja - 650zł (przecena blisko z 1tys).

I z tymi słuchawkami do dzisiejszego dnia się nie rozstaję - mogłbym w zasadzie teraz zakonczyń moją recencję :) A tak na poważnie - produkt spełnił moje oczekiwania. Nawet po 4latach używania bateria relatywnie dobrze trzyma - po 8h sluchania (podróż pociągiem) bateria spadła na 50% (oczywiscie wskazanie nie jest liniowe - i słuchawki nie wytrzymają 16h).

Słuchawki mają dość małe pady (nausznice) jak na produkty w kategorii nausznych słuchawek.
Ma to swoje zalety i wady. Zaletę jest to, ze sa relatywnie małe i uszy się nie pocą jak w padach które zakrywają całe ucho wokół. Wada jest uczywscie zwiazana z przebijaniem się dzwięków z otoczenia - jednakże od razu powiem, ze nie jest źle. Na ratunek idzie funkcja ANC. Przy jej włączeniu od razu słyszymy różnice w spadku natężenia hałasu. Nie jest to oczywiscie tak, ze słuchawki tłumia 100% - ale różnica jest n atyle znaczna, ze ja osobiście polubiłem chodzenie w tłumie i jazde komunikacją miejską - bez słuchawek na uszach jest u mnie GWARANTOWANE PRZEBODŹOCOWANIE .... i skrajnie to jest MELTDOWN.

Uzytkowanie tak długi czas miało niestety wpływ na okładziny nausznic, oraz gąbki na pałąku.
Eko skóra która pokrywa te elemnty niestety zeszła z czasem. Jest to wprost związane z poceniem się. Poniekąt jest to dość osobista sprawa - jednak ja akurat własnie bardziej sie poce na głowie niż gdziekolwiek indziej. Słuchawki wyglądają tak :






Tak - są lekko styrane - ale działają dobrze i dalej pełnią swoją funkcję.
Muzyka ze słuchawek ma charakterystyczny dla JBL bas - który trzeba lubić. Co do samego basu - czyli przenoszenia niskich tonów - wrażenia słuchowe bedą się różnić pomiedzy ludźmi nie tylko ze względu na uogolnioną róznorodność - tylko również na .. szerokość przewodu słuchowego wew.




Charakterystyka jest taka, ze osoby z wąskim w/w kanałem bedą gorzej słyszeć niskie tony - więc bedą je podgłaśniać na wszelkich equalizerach. Nie chce wchodzić tu w szczegóły wraz ze wzorami na fale harmoniczne - nie mniej opisany problem jest w pewien sposób podobny do polaryzacji fal świetlnych - fizyczne przeszkody moge utrunić(co powoduje spadek nateżenia) bądź uniemożliwić dalszą propagację fal. Niskie tony są falami długimi(niska częstotliwość) w stosunku to tonów wysokich, co skutkuje inną skutecznością w pokonywaniu barier. Proszę zauwazyć, ze osoba o niskim tonie głosu jak mówi w pokoju obok, to słyszymy głos i  nie rozumiemy słow - w przeciwieństwie do osoby o wysokim teonie głosu. To ma przełożenie na więcej aspektów w naszym zyciu ;)


Obecnie na rynku nie ma już w/w modelu - jest zdaję się 660BT ANC. Po oględzinach i testach w Media Markt niczym w zasadzie sie nie różnią. I cena jest bardziej akcpetowalna. Tak czy owak polecam z czystym sercem dla osób które hałas wykańcza - a potrzebują funkjonować w srodowisku które NIESTETY jest "bogate" w hałas.